Samochód - naprawa i koszty utrzymania

możemy zaoszczędzić na samodzielnych na prawach, jednak w ten sposób nie zawsze uda nam się poradzić sobie ze wszystkimi awariami. Jeśli chcemy, by nasz samochód został naprawiony szybko i profesjonalnie, powinniśmy go oddać do w

Samochód - naprawa i koszty utrzymania

Czy naprawy w serwisach są drogie?

Naprawianie samochodu zawsze wiąże się z pewnymi kosztami, które w zależności od danego miejsca, będą większe lub mniejsze. Czasem wydaje nam się, że możemy zaoszczędzić na samodzielnych na prawach, jednak w ten sposób nie zawsze uda nam się poradzić sobie ze wszystkimi awariami. Jeśli chcemy, by nasz samochód został naprawiony szybko i profesjonalnie, powinniśmy go oddać do warsztatu, a to może nas nieco kosztować. Mimo, że cena może być w tym przypadku dość wysoka, warto pamiętać, że przecież płacimy tutaj za doświadczenie i wiedzę specjalistów, a ponadto zwykle dostajemy gwarancję, że naprawa będzie przeprowadzona prawidłowo i w razie jakichkolwiek problemów, wszelkie poprawi wprowadzone zostaną na koszt danego warsztatu.


Parę słów o dmuchawie śrubowej

Dmuchawy śrubowe

Dmuchawy śrubowe to nowa generacja dmuchaw. Wykorzystują one konwencjonalną metodę sprężania wewnętrznego za pomocą tłoków śrubowych (powszechnie używaną w sprężarkach wyporowych), lecz w mniejszej skali. Ponieważ cały proces sprężania zachodzi wewnątrz, wymagana jest mniejsza ilość energii potrzebnej do przemieszczenia sprężonego powietrza do urządzenia odbiorczego w porównaniu do dmuchaw Rootsa. Inną korzyścią, wynikającą z zastosowania dmuchawy śrubowej, jest znaczne obniżenie poziomu hałasu. Urządzenie generuje dźwięki o natężeniu 75 dBa, podczas kiedy konwencjonalne dmuchawy rotacyjne wytwarzają od 85 dBa do 90 dBa.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Dmuchawa


Silnik na prąd stały - Wikipedia

Silnik prądu stałego ? silnik elektryczny zasilany prądem stałym służący do zamiany energii elektrycznej na energię mechaniczną.

Jako maszyna elektryczna prądu stałego może pracować zamiennie jako silnik lub prądnica. W tym drugim przypadku wirnik napędzany jest energią mechaniczną dostarczona z zewnątrz, a na zaciskach uzwojenia twornika odbierana jest wytworzona energia elektryczna.

Większość silników prądu stałego to silniki komutatorowe, to znaczy takie, w których uzwojenie twornika zasilane jest prądem poprzez komutator. Jednak istnieje wiele silników prądu stałego które nie posiadają komutatora lub też komutacja przebiega na drodze elektronicznej.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_pr%C4%85du_sta%C5%82ego