Taksometry- teoria, a praktyka
Taksometry są wymagane w Polsce i mają być włączane przy każdym kursie taksówką. Nie może być sytuacji w której taksówkarz nie włączy taksometru i weźmie od nas pieniądze. Ponadto powinniśmy po zakończeniu kursu dostać paragon, na którym powinna widnieć zapłacona przez nas cena za przejazd.
Oczywiście z tym bywa różnie, wielu taksówkarzy po prostu nie uruchamia taksometru i kasują na ?gębę? za przejazd. Nie mają wtedy udowodnionego zysku przez taksometr i w efekcie odprowadzają mniej podatku. Jednak można natknąć się na kontrole i takie postępowanie jest surowo karane.
Więcej latamy, tym lepiej dla taksówkarzy
Przewozy pomiędzy lotniskami i na lotniska w Polsce zyskują na coraz większej popularności. Wynika to z prostego faktu, coraz więcej latamy za granicę, zamiast jechać. Zdarzają się także kursy na zagraniczne lotniska z lepszymi połączeniami niż nasze, krajowe lotniska.
Sporą cześć tych kursów wykonują zagraniczni gości, zwłaszcza biznesmeni, którzy przylatują do Polski zrobić interesy i nie chcą tracić energii na prowadzenie wypożyczonego samochodu. Zamiast tego wolą zamówić kurs luksusową taksówką. Z czego oczywiście Polscy taksówkarze się cieszą.
Jak działa taksometr
Taksometr ? w przeszłości mechaniczny a obecnie elektroniczny przyrząd pomiarowy instalowany w pojazdach służących do usługowego prowadzenia działalności w zakresie przewozu osób i ładunków (taksówkach). Taksometry służą do obliczania (według ustalonych taryf) należności za długość drogi przebytej przez taksówkę lub za czas wynajęcia tej taksówki. Wyróżniamy dwa systemy naliczania opłaty za kurs: system S i system D.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Taksometr