Praca w poligrafii. Drukowanie, przygotowywanie materiałów...

ka drukowa. Za druk uważa się również rozmaite techniki powielania tekstu i grafiki zarówno metodami tradycyjnymi, z użyciem maszyn drukarskich, jak i nowoczesnymi metodami komputerowymi z użyciem komputerowych urządzeń peryfer

Praca w poligrafii. Drukowanie, przygotowywanie materiałów...

na papier)

Druk (niem. Druck ?nacisk?) ? wielokrotne odbicie obrazu z formy drukowej na podłoże drukowe (np. na papier). Potocznie nazywana drukiem jest również każda kopia, czyli odbitka drukowa.

Za druk uważa się również rozmaite techniki powielania tekstu i grafiki zarówno metodami tradycyjnymi, z użyciem maszyn drukarskich, jak i nowoczesnymi metodami komputerowymi z użyciem komputerowych urządzeń peryferyjnych, jak drukarki, plotery itp. - choć poprawnie tego rodzaju odbitki powinno nazywać się wydrukami.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Druk


Czemu większy nakład jest tańszy?

Drukarnie głownie zajmują się drukiem dla firm w większych nakładach,a le niektóre drukarnie maja w ofercie druk cyfrowy, który pozwala na drukowanie mniejszych nakładów w dalej korzystniej cenie.

Cała kwestia ceny druku rozbija się zazwyczaj o ilość nakładu, ponieważ przygotowanie sprzętu do druku to najbardziej kosztowny proces, inne koszty takie jak papier czy tusz są drugorzędne. Dlatego właśnie większy nakład równa się niższa cena za arkusz. W przypadku druku cyfrowego koszt ustawienia sprzętu nie ma miejsca, stąd niższa cena.


Wydruk na papierze z klejem, czyli naklejka

Naklejki to nic innego jak specjalny wydruk na papierze, który z jednej strony ma klej oraz perforację (najczęściej folię), który nakleja się na różne powierzchnie. W taki można bardzo krótko zdefiniować samą naklejkę, jednak ich typów i rodzajów jest obecnie tak dużo, że nie sposób je wszystkie wymienić.

Mamy specjalne naklejki an samochody, które stosuje wiele firm na swoich autach, naklejki z żywicy, naklejki na produkty spożywcze oraz wiele innych. Każdy z tych rodzajów drukuje się w nieco inny sposób, co powoduje zmiany w cenie za arkusz wydruku.